Voor en tegen

24 april 2013 - Orio, Spanje

We zijn weer terug in Spanje, en na 2 dagen flink doortuffen weer in Orio, noord spanje. We kijken terug op 4 weken heerlijk marokko, met steeds weer wisselend landschap, meer bergen dan we gedacht hadden, wel met soms hele slechte wegen, soms weer stukken met zelfs een middenberm, maar goed, dan kon er ineens weer een ezel oversteken, of een drempel zijn...De bewegwijzering is erbarmelijk, zonder tomtom kom jeer niet, maar als je de weg vraagt, is iedereen behulpzaam, goed, dan vragen ze weer om een paar schoenen, of cola, of een jurk voor hun vrouw, en trouwens, als je aan een vrouw de weg vraagt, lopen ze gewoon door... Het eten is heerlijk, puur, vol smaak, ook als je zelf kookt zijn de produkten goed. Boodschappen doen kan op elke hoek van de straat, in zo'n klein hokje, maar ze hebben alles! Behalve alkohol dan, maar er zijn dan ook geen dronken mensen. Wel blaffende zwerfhonden, de hele nacht. Net zoals de moskee die om 5 uur 's ochtends al staat te zingen. Daar wen je ook aan. Alle kinderen zijn vrolijk, hebben plezier, willen wel weer een 'bonbon', maar zijn nog altijd beter dan de agenten met hun fluitje, of de parkeerwachters die een dirham willen hebben, ook al sta je maar even te wachten.De diesel is erg goedkoop, ongeveer 0,50 per liter goedkoper dan in nederland. De prijzen zijn voor alles laag, een brood voor 0,20, een kilo sinaasappels voor 0,75, haar knippen voor 4,00. Wel moet je afdingen op alle souveniers, de sport is om het voor de helft van de vraagprijs te krijgen. soms lukt dat, soms niet.

Conclusie: prachtland, prachtmensen en als we de kans krijgen gaan we nog een keer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Els Leonard:
    24 april 2013
    Ben heel benieuwd naar de foto's. Vind het weer weer gezellig hoor dat je straks weer thuis bent.xx
  2. Marina:
    25 april 2013
    Mooi verhaal weer, ook de foto's zullen we met plezier bekijken denk ik zo.Geniet van jullie laatste dagen. En kijk ook het laatste stuk van de terug reis uit(geen ezels of drempels) maar je weet nooit wat je wel tegen komt.
  3. Loes Soepnel-van Liere:
    28 april 2013
    Ik heb nog niet gereageerd, maar las wel jullie verhalen en zag de foto's. Indrukwekkend, wat een reis! Succes met het laatste stuk en op naar de kroning!