loopt op het einde

18 april 2013 - Moulay Bousselham, Marokko

Afgelopen dagen geen wifi, dus konden we niets van ons laten horen. Wij zijn van de midden-atlas naar de kust gereden, bij Kenitra. Langs de kust vind je de meeste overwinteraars staan, soms met gigantische campers. Hier zie je niet het echte Marokko. Promt was er een camping dicht. Dan maar op de parkeerplaats aan de kust staan, dachten we, maar we belandden op het terras van een strandtent, direct aan zee, super mooi! 's Avonds kwam de parkeerwachter een schaal met salade brengen, maar voor we het wisten zat hij binnen in onze camper met verhalen over vissen, zijn familie, maar ook of ikmet hem mee ging naar zijn hutje! (Elco kon het frans niet volgen en dat wist hij). Toen we de volgende dag een strandwandeling maakten was hij er weer, sloeg een arm om mijn schouders en of ik met hem ging zwemmen..... We hebben maar opgebroken om weg te gaan en hij wilde meerijden! Een hardgrondig NEE was het gevolg. Toch zonde van zo'n mooi plekje. Op weg naar de camping van Moulay Bousselham stuurde de tomtom ons over een weggetje zo slecht, soms was het asfalt 2 meter, soms maar 1 meter breed en soms moesten we over de ezelkarresporen. Zo slecht hadden we nog niet meegemaakt. We waren blij dat we het laatste stukje over de peage konden rijde. Op de camping bleek dat 2 bouten uit het fietsenrek getrild waren en de fietsen op half 7 stonden. Gelukkig had een buurman die hier al drie maanden is nog 2 geschikte boutjes, dus we kunnen weer verder.

Geeske, gefeliciteerd met je verjaardag, en we willen graag de cross van Micha sponsoren voor Kika. Opa 50 dirham per rondje en oma 50 dirham per rondje, we zitten eenmaal in marokko

1. Hanneke Bergwerff:
    18 april 2013
    Gefeliciteerd met jullie dochter!
    Wat een spannend verhaal zeg! Je weet, Marina is ooit bijna verkocht voor een gevulde koek en drie kamelen door Aart en Dolf, dus pas jij maar goed op met mijn broer! Goede reis!
  2. Marina:
    18 april 2013
    Hallo broer en schoonzus, gelukkig een happy end, moet er niet aan denken dat Marja s'nachts weggehaald had kunnen worden door die engerd.Jullie weten allemaal hoe vast Elco kan slapen. Lekker tuffen over al die smalle paadjes, ook dat ging gelukkig goed.Wat een verhalen allemaal!
    Gefeliciteerd met Geeske, volgende verjaardag zijn jullie er vast weer bij toch? (met al die mooie verhalen ga ik daar aan twijfelen)
    Blijf gezond en blijf genieten!
  3. Angelique:
    20 april 2013
    Wat een gave reis! Net alle reisverhalen gelezen, erg leuk. Ben zelf in 1994 3 weken in Marokko geweest en zo te lezen en op de foto's te zien, is er nog niet zo veel veranderd. Geniet nog van jullie laatste dagen Marokko! Zo heel anders dan Nederland en eigenlijk heel dichtbij.