Essaouira

29 maart 2013 - Essaouira, Marokko

Zonverbrand, aan de rand van het strand, vanuit Essaouira een berichtje, en ook foto's! Die moeten via een omweg op de blog worden gezet, en ook met de tablet zijn genomen. Op mijn camerastaan er al een paar honderd, want er is genoeg tezien. Zoals ook hier in dit vissersdorpje, vroeger een belangrijke uitvoerhaven, vandaag de dag levend van tourisme. In de medina een mengeling van moder westers en traditioneel marokkaans. Wel hele leuke winkeltjes, met tapijten, leren tassen en jassen, kruiden in alle kleuren en geuren, en heel veel mensen. Net zoals op de visafslag waar we gisteren waren. Overal vis, op kraampjes, in plastik zakjes,ingeladen worden in autos met een andere auto ernaast waar het ijs in ligt, kleine visjes, grotere, en tumult, en ja, hoor, een haai! Zo'n 3 meter lang,  werd direct in stukken gesneden, 10min later was alleen de plas bloed er nog. Vandaag vis gekocht, (kost geen drol, 3 vissen voor 35dirham, zo'n 3,50euro) op de laptop klaargemaakt. (een grilplaat hoor), heerlijk. Ook vandaag in zee, in de oceaan gezwommen! Water was lekker!  Vandaar het zongebrande.....