Alhambra

16 maart 2013 - Málaga, Spanje

Ola!

Gisteren naar het Alhambra geweest, een paleizencomplex wat op de werelderfgoedlijst van Unesco staat, en inderdaad, zeer indrukwekkend dat de Moren die een eeuw geleden door Spanje trokken dit gebouwd hebben. Zoveel versieringen uitgehouwen in marmer, tot in de kleinste details, in vele kamers.

Ik was er al eens geweest, maar toen was ik 12 jaar, heeft toen veel indruk gemaakt en nu weer. En wat nog beter was: zon!! Lekker daarna op een terrasje pizza eten, en voor de camper in het zonnetje zitten, doet een mens goed.

Vandaag een rustige korte rit langs de Midellandse zee kust en morgen onze reisgenoten verwelkomen, daarna overvaren naar Ceuta in Marokko.

1. Els Leonard:
    17 maart 2013
    Heerlijk dat jullie al zo van de zon kunnen genieten. Wij zitten nog steeds met winterse buien. Mooi he het Alhambra. Geniet ze. xx
  2. Marina:
    17 maart 2013
    Dat Alhambra roept bij mij enige herinneringen op, maar dan die in Rotterdam was ook een mooi gebouw maar wel een nachtclub. Had jij dat ook Marja? Fijn dat jullie het mooie weer krijgen, stuur je ook wat naar ons. Zie wel aan de foto's dat het genieten is. Maar morgen het echte werk?? Het wordt dan echt schipper mag ik over varen. Veel plezier en blijf het ons vertellen.
  3. Hanneke Bergwerff:
    17 maart 2013
    Klinkt goed. Mooie overtocht en plezier verder!