Fez: ftttttt....

21 maart 2013 - Fez, Marokko

Vanuit een zonnig en lekker warm Fez een berichtje.

Gisteren aangekomen na een mooie en droge tocht op camping Le diamant verde. Veel water op de camping,maar we staan lekker in het zonnetje. Onze camper gaf giseren wat problemen, de temperatuurmeter ging met de buitentemperatuur mee omhoog, maar kwam nooit meer terug en lampjes van abs en handrem gingen branden. Vandaag maar met nederland gebeld, maar komt meer voor, en we kunnen door rijden. Al afspraak gemaakt met gids om stad te bezoen, maar toen we vanochtend om 10uur klaar stonden: geen taxibus. Zelfs hier kan je de marokkanen niet vertrouwen! Toen maar met de bus naar het centrum gegaan, uitgestapt en jawel, de gidsen bieden zich aan.Fez heeftpaar honderd grote en ca.1900kleine straatjes, dus verdwalen is geheid, dus toch maar door een tourtje door de joodse wijk en allerlei kleine drukke straatjes, waar het goud je tegemoed blinkt, de trouwjurken ophangen en vlees en pens gesneden wordt waar je bij staat.Soms loopt het bloed over straat weg en dat geeft een stank!Alleen toen we een half uur moesten lopen om ergens bij een neef te eten zijn we rechtsomkeert gemaakt en ergens anders gaan eten. Na nog bij de leerlooierij gaan kijken en met taxi weer terug naar camping. Lekker met een kopje thee (jawel mint) voor de camper nog steeds in het zonnetje van 22graden! Morgen gaan we waarschijnlijk weer op weg richting Beni Mellan, we zien wel. Tot op heden doen we alles samen, en dat is met 8 personen best bijzonder!

1. Marcel en Inge n:
    21 maart 2013
    Hoi,

Klinkt goed tot nu toe. Op de stank na dan. Veel plezier verder op deze bijzondere reis! We houden jullie blog in de gaten n
  2. Piet/Odiel:
    22 maart 2013
    Hoi Marja en Elco,
    22graden? wow, daar dromen we hier van.
    Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat.
    En oh ja, na 3 keer gereden te hebben na de vorige vorst,
    is de bak nu weer bevroren......
    Fijne reis, groetjes!
  3. Marina:
    22 maart 2013
    Tjonge jonge om jaloers te worden. 22gr. Zou dat in Nederland ook een keer kunnen gebeuren, ik hoor net de weerman zeggen dat het met Pasen wel 10 gr. zou kunnen worden ja,ja,.Mar en Elco geniet maar lekker, en heus je komt nog wel een Macro tegen die wel te vertrouwen is.Een zonder neef(misschien?)En die stank? Gewoon een zakdoekje met een lekker luchtje erop tegen je neus.
    Blijf ze schrijven die verhalen, wij volgen jullie graag.
  4. Els Leonard:
    24 maart 2013
    Hoi Marja en Elco, Ja dat kennen we, dat ze altijd wel een familielid hebben waar ze je mee naar toe willen nemen. We hebben zo iets toen meegemaakt in Marakesh. Lijkt me heerlijk 22 graden. De gevoelstemperatuur ligt hier rond -15 . Brrr. Veel plezier verder
  5. Melanie:
    18 april 2013
    "Zelfs hier kan je de marokkanen niet vertrouwen! "O, Marja, wat zeg je nou? Whahaha