Schrik

24 maart 2013 - Ouzoud, Marokko

Nou, we zitten nu in Ouzoud, bij de watervallen, eindelijk met mooi, weer, 25graden, hele mooie, nederlandse camping.

Voor afgelopen vrijdag bleek de rit te lang, dus hebben we een camperplaats gezocht aan een stuwmeer. Wat er alleen niet bij stond, is dat er 2 km over een geitenpaadje naar beneden gereden moest worden, alleen maar geulen, kiezels en klei. Beneden stonden we prachtig, en de 2 grote Hymercampers kwamen ook beneden. Alleen ging het 's nachts regenen... De volgende ochtend was het pad verandert in een glibberende rode klei glijbaan. Spannend om boven te komen, maar uiteindelijk lukte het wel. De regen bleef gisteren (zaterdag) met bakken uit de hemel komen, en zo reden we het gebergte in, op naar de watervallen. De groep viel in 2x2 campers uiteen, wij reden achteraan, achter Rene en Maja aan. En toen gebeurde wat niemand wil overkomen: een marokkaanse tegenligger kwam door de bocht heen, slipte, draaide, en klapte vol en frontaal tegen de camper van Rene en Maja aan. En toen was er stilte. Wij ernaartoe rennen, stapt Rene gelukkig uit de deur, en Maja even later ook. Het zwarte marokkaanse autootje was minder,1 met een scheur in z'n kop, het meisje moest per ambulance afgevoerd worden, been in de kreukels. En dan.... Politie, papieren, wachten en het bleef maar regenen. Wij zijn uiteindelijk tegen de avond weggereden naar de camper, en hadden er 3 honden ineens bij. Nu is het wachten op huurauto's, nieuws, politie, uitvoeren, verzekering, camperclubetc.

Bizar detail: Op de camping is een club camperaars en daar was hetzelfde gebeurd, ook gisteren, ook in de bergen, met een caravan.

We houden jullie op de hoogte, en we gaan door!!

1. Els Leonard:
    24 maart 2013
    Wat een pech. Was vast wel even schrikken. Gelukkig mankeren jullie allemaal niets. Hopelijk wordt het allemaal snel geregeld. Groetjes.

P.s. Ook ik heb nog een niet zo,n leuk nieuwtje. Mi.v. 1 april heeft de IWRgroep ( waaronder Elysium valt niet meer te werken met freelancers. Dat betekent dat er 30 masseurs op straat staan. Ze willen alleen werknemers met urencontracten. Het positieve is dat ik nu alle zaterdagen vrij ben. xx
  2. Hanneke Bergwerff:
    24 maart 2013
    Wow, dat is inderdaad een ervaring die je niet mee wil maken!
    Hoop op een voorspoedige afwikkeling en dan toch maar gewoon
    blijven genieten. Sterkte voor de "camperclub"!
  3. Mascha:
    25 maart 2013
    Zeker balen!! een ongeluk zit in een klein hoekje (of op een berg weggetje in Marokko) Doe voorzichtig!!! en we hopen dat het zonnetje inmiddels is gaan schijnen.
    Veel liefs mas