Mooi Marokko

1 april 2013 - Marrakesh, Marokko

Gisteren hebben we de hoge Atlas bedwongen. Eerst nog een mooie rit naar Agadir la gs de kust, waar de zee in grote golven met veel water op het strand rolt. Elco nam nog even een duik (waarvan foto), wat als "moedig" werd betiteld. Dit was 1 van mijn herinneringen aan marokko als 12 jarig meisje, die veel water zee, en idd, dat is echt zo! Door naar de bergen, intussen was het zondag, en Pasen, maar daar doet de moslim niks mee, en massaal werd er gepicknickt op een kleedje onder de bomen, muziek gemaakt, gespeeld. Daar reed er een transit busje achter ons, hoog opgeladen, nog hoger doordat er 2 man daarboven  op het dak  lagen, stampend vol. En toen wij op 2200m hoog stonden en even koffie dronken en van het uitzicht genoten, passeerde hij ons, en zwaaide! Bizar land. De weg was erbarmelijk, stond ook aangegeven als moeilijk en gevaarlijk, vol met gaten, afbrokkelend asfalt, steile afgronden. Maar mooi! En dan doodleuk een motor aan de rand zetten op zijn standaard....Een bus (altijd >4m hoog) omhoog terwijl er max 3m hoogte stond... Ezels gewoon weer op de weg....Nu staan we in Marrakech en zijn Rene en Maja er ook weer met de huurcamper. Vandaag stad inmet gids, morgen koken!

1. Marina:
    1 april 2013
    Gaaf weer allemaal, en wat een kleine paadjes waar jullie "moeten"rijden. Ik zou de broek al vol hebben bij de eerste bocht.Wij lopen hier met muts en wanten aan, en Elco neemt heerlijk een duik. Vandaag in Brielle geweest lente zonnetje, maar de temp. viel tegen. Nog gezocht naar een achterneefje met een mooi mutsje, ik denk dat het mutsje niet af was. Ik heb hem in ieder geval niet gezien. Maar druk was het wel. Lekker koken morgen we horen graag wat er gekookt is!!!!(bewaar het recept)
    Geniet met volle teugen, dan doen wij het van jullie verhalen.